Kan ik het me veroorloven om uit te besteden?

Soms kan een beroep op een bureau minder kosten dan jouw interne Social Media Manager. Andere keren niet zo veel. Uitbesteding van sociale media kan tussen de € 500 en enkele duizenden euro’s per maand kosten, allemaal afhankelijk van verschillende factoren.

1. Wat zijn de doelstellingen die moeten worden bereikt: als u toezicht wilt houden op het kanaal om de ondersteuningsdienst te verbeteren, heeft u een community manager nodig, en als u conversies wilt genereren, moet je vertrouwen op een prestatiespecialist voor bijvoorbeeld LinkedIn beheer.

2. De duur van het contract: de prijs daalt naarmate de contractperiode toeneemt. Maar niet alleen dat, een voortdurende relatie garandeert de duidelijkheid en uniciteit van de communicatie.

3. Abonnementen op de verschillende social media tools: hoe groter de complexiteit (meer pagina’s om te beheren en/ of verschillende platforms) hoe meer je de ondersteuning van externe tools nodig hebt (om posts in te plannen, verschillende creaties te testen, enzovoort). Het op professionele wijze gebruiken van sociale media kost veel, een bureau kan zich de luxe van abonneren veroorloven door de kosten over meerdere projecten te spreiden.

Laten we de meest waardevolle hulpbron niet vergeten: tijd. Schrijven en corrigeren van redactionele posten. Reageer op berichten en reacties via LinkedIn beheer. Monitor actieve campagnes. En u, hoeveel je beschikbaar hebt? Laten we tot slot eens kijken naar de kosten van de activiteit. Om zoveel mogelijk te illustreren, hebben we deze items:

  • Werknemers (salaris, secundaire arbeidsvoorwaarden enz.)
  • Abonnement op de tools
  • Content creatie
  • Budget voor gesponsorde berichten en campagnes
  • Strategieontwikkeling en meting

Dus wat is de beste zet voor uw bedrijf?

Het hangt ervan af. Als je bijvoorbeeld de tijd, het verlangen en de ervaring hebt om een ​​intern team samen te stellen, ga ervoor. Het intern beheren van de aanwezigheid op sociale media van uw merk heeft veel voordelen. Allereerst volledige controle en de ontwikkeling van interne knowhow. Als u daarentegen al worstelt met eindeloze lijsten met dingen die je moet doen, moet u ontspannen en het beheer van sociale media aan een extern bureau toevertrouwen. Door het goed te kiezen, heb je de zekerheid dat de communicatie op sociale media coherent, professioneel en vooral langetermijnresultaten kan opleveren. LinkedIn beheer en Facebook beheer uitbesteden kan absoluut het verschil maken!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *