De beste studietips om jonge studenten hogerop te tillen

Als leraar zal je het vast geregeld meemaken dat veel kinderen moeite hebben om gezonde studiegewoonten aan te nemen en verantwoordelijkheid te nemen voor hun studie. Problemen met studeren is meestal het meest merkbaar wanneer kinderen naar de middelbare school gaan. Daarom is het belangrijk om de juiste begeleiding te geven om voor geleidelijke verbetering te zorgen. In dit artikel zetten wij een aantal tips op rij die leraren kunnen gebruiken voor het verbeteren van de studiegewoontes van hun studenten.

Zorg voor een gevoel van community

Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat een klaslokaal een coherente groep van studenten is die er zijn om zichzelf en hun naasten te verbeteren op academisch gebied. Probeer daarom dit gevoel over te brengen aan je studenten. Moedig samenwerken aan zodat leerlingen die minder moeite hebben met studeren degenen kunnen helpen die het studeren gecompliceerder vinden.  Het vergroten van het gevoel van verbondenheid tussen studenten en de school kan ervoor zorgen dat studenten gemotiveerder raken en er voor elkaar willen zijn omte helpen waar nodig is.

Motiveer studenten om aantekeningen te maken

Door middel van studenten helpen te begrijpen dat het maken van aantekeningen en het bestuderen van cursusmateriaal een slimme manier is om academisch succes te behalen, kan je zorgen voor meer consistente verbeteringen.

Zorg voor aanmoediging

Het is belangrijk om studenten die falen of onderpresteren aan te moedigen bij elke inspanning om te leren. Erg belangrijk hierbij is dat je vooral veel geduld toont en dat betekent dat foute antwoorden gevoelig moeten worden gecorrigeerd. Dit kan worden gedaan door de inspanning zorgvuldig te prijzen, in plaats van het gegeven antwoord af te keuren.

Ben je op zoek naar geschikt studiemateriaal voor jouw leerlingen? Zoek dan eens op Lesmateriaal VMBO om aan de slag te gaan met praktisch, inspirerend en uitvoerbaar lesmateriaal voor het VMBO.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *